Norway Cup og næringslivet på lag for en bærekraftig fremtid

Sammen med Orkla og Statsminister Erna Solberg sparket vi onsdag 2. mai i gang en bærekraftsstafett, hvor Orkla og 10 andre store aktører innenfor næringslivet oppfordres til å jobbe for en bærekraftig fremtid.

De 11 næringslivsaktørene blir oppfordert til å ta ballen, støtte opp om de globale bærekraftsmålene, og fremheve ett av bærekraftsmålene i en felles mobilisering sommeren 2018.

Det hele ender opp på en morsom fotballkamp på Norway Cup onsdag 1. august, hvor de 11 stiller lag med Statsministeren som lagleder.

De 11 aktørene er Orkla, DNB, Rema 1000, Norgesgruppen, Coop, Tine, Mills, Jotun, DNV-GL, Storebrand og PwC.

Vi i Norway Cup, verdens største fotballturnering for barn og unge, har et spesielt engasjement for de globale bærekraftsmålene ved at vi bruker vår arena for å synliggjøre og øke kjennskap til og kunnskap om bærekraftmålene. Norway Cup har også satt i gang flere tiltak som skal bidra til å nå utvalgte mål i 2030.